تبلیغات
آموزش ماساژ،آموزش ماساژ سوئدی،آموزش ماساژ چینی
آموزش ماساژ،آموزش ماساژ سوئدی،آموزش ماساژ چینی
انواع ماساژور و دستگاه های ورزشی و لاغری، تناسب اندام
تبلیغات
جستجو

نظرسنجی

کاربر گرامی آیا از مطالب و آموزشهای موجود در این پایگاه رضایت دارید؟!






صفحات جانبی

آمار بازدید
    کل بازدید:
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید این ماه :
    بازدید ماه قبل :
    تعداد نویسندگان :
    تعداد کل مطالب :
    آخرین بازدید :
    آخرین بروز رسانی :
تبادل لینک هوشمند با ما

ماساژ راهی برای سالم سازی و سلامت در بدن



 
ماساژ راهی برای سالم سازی و سلامت در بدن
 
ماساژ راهی برای سالم سازی و سلامت در بدن
 

 
 
تعریف ماساژ
 
کلمه ماساژ از یک کلمه یونانی به نام Massein که به معنای “مالیدن” است گرفته شده و مربوط به لغت لاتین Manus به معنای “دست گرفته شده” است. ولی به طور کلی، ماساژ دادن عبارتست از یک سری حرکات منظم، مرتب و اصولی که روی بافتهای بدن به منظور اهداف خاصی بکار می رود.
 
 
 
به عبارت دیگر ماساژ دادن عبارتست از یک سری حرکات و مهارت های دستی که بطور منظم و خاص بر روی بافتهای بدن جهت تأثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل و گردش خون بکار می رود.

 
 
 
ماساژ دادن راهی برای سالم سازی بدن
 
ماساژ یا مالش شیوه ای است که روی مجراهای اصلی و فرعی انرژی حیاتی، رگ های خون انسان، نقاط مناسب بدن برای طب سوزنی و محل های معین انجام می شود و با انجام آن از ابتلا به بیماری ها جلوگیری و به سالم سازی بدن کمک می شود.
 
 
ماساژ براساس نظریه طب سنتی چین و براساس اصول تشخیص مرض و معالجه آن، با تحلیل همه جانبه بیماری و حال مزاجی بیمار انجام می شود.
 
 
در ماساژ دادن از داروهای خوراکی بهره گرفته نمی شود؛ تأثیرات منفی بسیار کم است و بر بسیاری از بیماری ها آثار خوبی دارد. ماساژ دادن روشی ساده و آسان است، با این حال دامنه کاربرد آن بسیار گسترده است.

ماساژ دادن برای بیماری های زیر که مرتبط با ستون فقرات و مفاصل است استفاده می شود:


بیماری مهره های گردن
آسیب دیدگی حاد عضلات کمر (بر اثر کار جسمی زیاد)
شکاف در مهره های بدن
صدمه به عضلات و رباط ها و مفاصل دست ها و پاها و غیره

ماساژ دادن تنها به حرکات دست محدود نمی شود، بلکه با پا و قسمت بالای بازوی دست و یا با توسل به وسایل مخصوص ماساژ نیز انجام می شود..و گاهی نیز می توان از مرهم های ویژه برای ماساژ دادن استفاده کرد.
 


 
برخی از این نمونه ها عبارتند از:
 
مرهم مالش یا خامه مالش
روغن گرفته شده از گیاهی به نام “دونگ چینگ”
روغن کافیشه یا روغن کنجد
موادی مانند پودر و یا سایر مایع های روغن کاری

شیوه های ماساژ دادن فراوان است. شیوه های معمولی عبارت اند از: فشار دادن، مالیدن، فشردن با یک انگشت، حرکت دادن، کوفتن، با دست کشیدن و غیره.

برخی اوقات ماساژ برای پیشگیری و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی از ماساژدرمانی عبارتند از:
ماساژ کودکان
ماساژ برای معالجه شکسته بندی استخوان
ماساژ با “چی گون ” (روش سنتی تمرین تنفسی عمیق در چین)

ماساژ گاهی برای سالم سازی بدن شخص انجام می شود و هر کسی قادر به انجام آن است. موارد زیر، ماساژ دادن برای سلامت شخصی است:
ماساژ چشمان
ماساژ دست ها و پاها
ماساژ برای سالم سازی معده
ماساژ برای آرامش بخشیدن به اعصاب

سبک های مختلف ماساژ
امروزه بالغ بر ۸۰ نوع مختلف ماساژ وجود دارد .این تکنیک ها به ۵ گروه تقسیم می شوند:
ماساژ شرقی
ماساژ غربی
ماساژ سنتی اروپایی
ماساژ جهت اصلاح حرکتی و ساختار اسکلتی بدن
ماساژ انرژی پایه

 
 
فواید ماساژ
 
از جمله فواید ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
ایجاد آرامش
ایجاد طراوت و شادابی پوست
بهبود جریان خون در بدن
رفع چسبندگی بافت هایی مانند بافت عصبی، عضلانی و خونرسانی بهتر به عضلات
رفع خستگی
رفع گرفتگی های عضلانی و اسپاسم های دردناک
کاهش استرس و تنش های روزانه
کاهش خطر ابتلاء به واریس
کمک به حفظ تناسب اندام و حذف چربی های اضافی بدن
کمک به درمان سیاتیک، کمر درد، آرتروز، تمدد اعصاب
کمک به رفع استرس و هیجانات روحی
کمک به رفع مشکلات بی خوابی و بد خوابی
ماساژ درمانی جهت کاهش تورمی که به علت جمع شدن آب زیر بافت به وجود آمده است.



نحوه اثربخشی ماساژ
 
معمولا انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می گذارند. زمانی که ماهیچه بیش از حد فعالیت دارد، تجمع مواد زائد از جمله اسیدلاکتیک می تواند باعث درد، گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود.
 
ماساژ بطور عام و ماساژ سوئدی به طور خاص، به روش زیر اثر می گذارند:
 
گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود می بخشد.
مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت های مزبور می رساند.
به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می کند.

 
 

همچنین عضلات در حال کشش می توانند به رگ های خونی و اعصاب فشار آورده و با محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. با ماساژ دادن منطقه مورد نظر، به تدریج فشار عضله بر اعصاب درگیر کاهش یافته و درد کاهش می یابد.

 

 

همین مکانیسم در بهبود عضلات آسیب دیده نیز عمل می کند. علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش “اندروفین ها” (نابود کننده های درد) و افزایش ترشح “هورمون سروتونین” (تعدیل کننده خلق و خوی) می شود. همچنین ثابت شده که ماساژ دادن، “هورمون استرس” (کورتیزول) را آزاد می نماید و به همین علت، ماساژ اغلب به عنوان یک درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آنها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می شود.

 

 


موضوع : آموزش روش های ماساژ ,
برچسب ها : تعریف ماساژ , ماساژ , سالم سازی ماساژ , سلامت بدن و ماساژ , آموزش ماساژ , آموزش دادن روشهای ماساژ , ماساژ چیست , ماساژ دادن , انواع روش ماساژ , روشهای ماساژ , ماساژ و سلامت بدن , ماساژ و سلامت , ماساژ دادن بدن , ماساژ اندام , آموزش ماساژ دادن بدن , ماساژ دادن کل بدن , ماساژ و سلامت بافتهای بدن , انواع ماساژ , روش ماساژ , ماساژ دادن اندام , ماساژ صورت , ماساژ در صورت , آموزش ماساژ صورت , روش ماساژ صورت , آموزش دادن ماساژ صورت , آموزش مخصوص ماساژ صورت , روشهای ماساژ صورت ,


نویسنده :admin در تاریخ دوشنبه 10 بهمن 1390      ( ) نظرات
...

برچسب نوشته ها